اجرای طرح نشاط معنوی در 18 بقعه شهرستان های رودسر و املش
کد خبر: 3616520
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
حجت الاسلام خوبرو خبر داد:

اجرای طرح نشاط معنوی در 18 بقعه شهرستان های رودسر و املش

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رودسر و املش گفت: همزمان با سراسر کشور طرح تابستانی «نشاط معنوی» در 18 بقعه متبرکه شهرستان های رودسر و املش برگزار می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس خوبرو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رودسر و املش در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در سطح بقاع شهرستان، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح تابستانی «نشاط معنوی» با محور پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تعطیلات تابستان برگزار می‌شود.
وی افزود: در اجرای این طرح تقویت بنیه دینی و اعتقادی شرکت کنندگان، سوق جوانان به عرصه‌های دینی و معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان اهداف محوری لحاظ می‌شود.
حجت الاسلام خوبرو گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» در 18 بقعه متبرکه شهرستان های رودسر و املش برگزار می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت. این طرح ویژه دانش آموزان، جوانان و نوجوانان به منظور غنی سازی اوقات فراغت آنها در سطوح 18 بقعه متبرکه شهرستان های رودسر و املش در حال برگزاری است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان های رودسر و املش تصریح کرد: برپایی کلاس های آموزشی، فوق برنامه، ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، احکام و معارف اسلامی و خیاطی و قالی بافی و... از جمله برنامه های این طرح است.
وی برپایی خیمه معرفت به ویژه خیمه معرفت بنام شهید مدافع امنیت کشور شهید حسن عشوری در امامزادگان ماچیان که در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی مراجعه کنندگان است را یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی این طرح اعلام و خاطرنشان کرد: دانش آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و بالاتر می توانند با ثبت نام در این طرح حضور یابند.
حجت الاسلام خوبرو با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و نوجوانان و جوانان رودسر و املش از این طرح در سال گذشته، تصریح کرد: پیش بینی شده امسال نیز اجرای این طرح در بقعه های متبرکه شهرستان با استقبال خوبی روبه رو شود.
به گفته این مسئول در اجرای این طرح از روحانیون و  مبلغان بومی و اعزامی و همچنین مربیان آقا و خانم در کلاس های مختلف استفاده می شود.
وی اجرای این طرح را در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و همچنین بهره مندی از فضای معنوی بقعه های متبرکه عنوان کرد و گفت: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و زمینه‌ انس آنان با اماکن متبرکه را فراهم می‌کند.
captcha